MERE OPPETID PÅ CARLSBERG

FOR AT UNDGÅ UNØDIGT KOLONNESTOP PÅ DÅSEANLÆGGET, PRODUCEREDE JEG 15 INSTRUKTIONSVIDEOER I SAMARBEJDE MED EN LEANKONSULENT OG FAGTEKNIKER PÅ CARLSBERG.   

MÅL: Procesoperatørerne skal kunne reparere mindre skader på anlægget.

INDHOLD: Fagteknikere giver instruktion i reparationer på anlægget.

KONTEKST: Når procesoperatørerne skal løse en reparations opgave, kan de se den aktuelle video på en tablet “On demand” ude ved anlægget. 

 

Kort efter udgivelsen af instruktionsvideoerne i januar 2014 modtog jeg denne mail:

“Jeg har til morgen haft besøg af en glad tekniker. I nat har vi haft stor glæde af det videomateriale, der er lavet på D2, da det har hjulpet operatørerne til selv at løse et problem uden at være nødt til at tilkalde tekniker. Stoppet blev reduceret til 29 minutter inkl. oprydning og dermed ca. ½ time kortere end hvis en tekniker skulle have været tilkaldt. Der kom dåser i klemme i bigpackeren, så en servomotor skulle nulstilles før vi kunne fortsætte produktionen. Operatørerne på skiftet har på det seneste gennemset samtlige videoer og kunne derudfra foretage nulstillingen, hvilket de ikke har kunnet tidligere.

Med venlig hilsen Søren Schaarup, Senior Supply Chain Development Consultant Carlsberg Danmark A/S “

Carlsbergs videomateriale er fortroligt og kan ikke vises her på sitet. I er velkomne til at booke et møde, hvor jeg kan vise videoeksempler fra Carlsberg og andre produktionsvirksomheder og drøfte hvordan læringsvideoer evt. kan give øget agilitet, sikkerhed, kvalitet og produktivitet hos jer.