VIDEOPERFORMANCE FOR UNDERVISERE

Søren Larsen,  Projektleder på DIGITAL, har beskrevet vores samarbejde sådan her:

“Lisbet Soya har i vinteren 2016 arbejdet som ekstern konsulent for University College
Sjælland i forbindelse med udviklingen af koncept og gennemførsel af workshop
for undervisere, der arbejder med produktion af digitale læringsvideoer.

I forbindelse med dette har jeg oplevet, at Lisbet Soya har følgende egenskaber:

 • Et skarpt blik på og forståelse af målgruppen, både underviserne og ”den lærende”

 • God til at skabe engagement og motivere

 • Kreativ og idérig, særligt i forhold til udvikling af pædagogisk målrettede læringsaktiviteter

 • Organiseret og velforberedt

 • Fagligt stærk inden for både læringsfeltet og forskellige former for videoproduktion

 • Reflekteret over og fokuseret på fortsat udvikling og evaluering

 

VIDEOPERFORMANCE WORKSHOP

For mange undervisere er video en uvant form for envejskommunikation. Derfor havde DIGITAL tirsdag d. 2/2 arrangeret en workshop om videoperformance for undervisere på læreruddannelsen, der arbejder med produktion af MOOCs.

Til workshoppen havde DIGITAL inviteret ekspert Lisbet Soya, der, som erfaren underviser og Master i IT og Læring, har specialiseret sig i design og produktion af instruktions- og casevideoer til læring.

På workshoppen introducerede Lisbet sin ”performative strategi” – et redskab til underviseren, der skal performe på video og ikke aner hvem der tales til. Strategien er ment som et værktøj til at udfolde nogle af videokommunikationens mange paradokser og vende dem til nye læringspotentialer.

Se hele oplægget her